MINU ERIALA – MOETURUNDUS JA -JUHTIMINE

Eelmisel nädalal tegin sissejuhatuse oma erialasse ning moemaailma karjäärivõimalustesse (leiad selle postituse SIIT!). Nimelt siis, õpin University of Southamptonis Moeturundust ja -juhtimist (Fashion Marketing & Management). Täpsemalt kuulub minu ülikooli alla Winchester School of Art (WSA), mis asub Southamptonist 16 km kaugusel. Nende kahe linna vahel ma siin Lõuna-Inglismaal toimetangi.

Moeturundus ja -juhtimine Southamptonis ühendab ärikursuse kunstikooli keskkonnas. See annab ülevaate ja arusaamise ülemaailmsest moetööstustest, keskendudes samal ajal ka loomingulistele ning digitaalsetele oskustele.

Siia ka üks väike video minu eriala tutvustusest
1 kahest arvutiklassist

Mis minule selle kursuse puhul enim meeldib, ongi see, et ma õpin moeäris vajalikke teadmisi moeturunduse ja juhtimise valdkonnas, kuid saan vahelduseks ka loomingut praktiseerida – esitatud tööd peavad olema visuaalselt hea disainiga; praktiline stiliseerimise moodul fotostuudios jms. Ülikooli ja kursuse valikut tehes lähtusin just sellest, et mul oleks võimalus õppida Adobe tarkvara (Photoshop, Illustrator, InDesign) ning digitaalturundust, mille eest me WSA-s saame kvalifikatsiooni, mis on kinnitatud Institute of Direct and Digital Marketing (IDM) poolt.

Digitaalpraktika (Photoshop)

Kursuse pikkus on kokku 3 aastat, kuid 2. ja 3. aasta vahepeal on võimalus võtta ka aasta moetööstuses töötamiseks. Õpe koosneb loengutest, seminaridest ning töötubadest, palju on ka grupitöid. Hetkel on kool 4 päeva nädalas, mis koosneb 2-st loengust, 2-st seiminarist, 2-st stuudio töötoast ning ühest rühmatunnist (võimalus saada vastuseid tekkinud küsimustele). Muidugi on kõrged eeldused mahukale iseseisvale tööle.

Iseseisev töö
Styling and Creative Practice loeng

Esimene aasta

  • Sissejuhatus uurimustöösse (Introduction to Research) – Autoriõigused ja Harvardi viitamise korrektne kasutamine; teaduslikud allikad ning uurimusmeetodid; kirjutamis-, ning tõlgendamisoskus; kriitiline mõtlemine; tagasiside iseenda õppimisele

Olgugi et mooduli eesmärk on õpetada uurimustöö kirjutamist, on kõik ülesanded moetööstuse teemalised ning annavad lisaks võimaluse ka oma moealaseid teadmisi laiendada. Selle mooduli raames toimuvad ka digitaalpraktika tunnid, ehk siis Adobe Photoshop, Illustrator ja InDesign. Tänu 11. klassi praktilisele tööle (olin koolialmanahhi kaasautor ja sain osa küljendaja tööst trükikojas) olin ma juba natuke kokku puutunud InDesign‘iga, mis annab mulle siin eelise, kuna kõik esitatud tööd peaksid olema disainitud selle programmiga. Võrreldes enamuse oma kursusekaaslastega tunnen ma tänu sellele ennast Adobe tarkvaraga üsna mugavalt.

  • Moekontekst (Fashion Contexts) – Moefilmid ja filmitegijad; moefotograafid; mõjukad moedisainerid ja -ajastud; kaasaegsed mõjuisikud nagu blogijad, stilistid, toimetajad ja kuulsused; muusika-, filmi- ja teletööstuse mõju; meedia ja sotsiaalmeedia mõju
  • Sissejuhatus ärisse (Introduction to Business) – Kontseptsioonid ja mõisted; turu jaotus ning positsioneerimine; turu-uuring; marketing mix (product, place, price, promotion, people, processes, physical evidence); bränding; võimalused ja väljakutsed moeturul
  • Stilistika ja loominguline praktika (Fashion Styling and Creative Practice) – Kaasaegsed moetrendid ja visuaalne kommunikatsioon; moefotograafia ning selle kommertslikud ja kunstilised sõnumid; stiliseerimise praktika; fotostuudio praktika; fototöötlus
  • Tarbijakäitumine (Consumer Intelligence) – Kvalitatiivne ja kvantitatiivne kliendiuring ning selle läbiviimise erinevad võimalused; statistika ja informatsiooni analüüsimine; tarbijaprofiil; tarbijakäitumine, elustiilitrendid ja kultuurilised mõjutajad; tarbijate klassifikatsioon
Fashion Contexts loeng (ja kõigi lemmik õppejõud Anna!)

Teine aasta

  • Toodete haldamine (Product Management) – Ostmine ja turustamine; müügi ja tootevaliku planeerimine; toodete jaotus
  • Jaemüügi tulevik (Retail Futures) – Globaalne jaemüügikeskkond, seda mõjutavad muutused ning väljakutsed
  • Loominguline strateegia (Creative Strategy) – PR (public relations), bränding, reklaam ja visuaalne kommunikatsioon
  • Trendiprognoos (Trend Forecasting) – Trendide tekkimise protsess ja olemus, selle vajalikkus moetegevuse planeerimises
  • 1 lisaaine: Loominguliste tööstusharude ärioskused (Business Skills for the Creative Industries), Loovkirjutamine (Creative Writing), Creative Futures, Kuvand ja bränding (Image and Branding), Visuaal ja heli (Sight and Sound), Visuaalkultuur (Visual Culture)
Intro to Business seminar

Kolmas aasta

  • Kriitilised probleemid (Critical Issues) – Lõputöö teemade uurimine ning avastamine
  • Digitaalturundus (Digital Marketing) – Digitaalstrateegia; sotsiaalmeedia; SEO (search engine optimisation), pay-per-click turundus; (IDM eksam)
  • Lõputöö (Final Project for Fashion Marketing with Mangement)
  • Karjääriplaneerimine (Professional Planning) – CV koostamine/täiendamine; intervjuudeks valmistumine
2. ja 3. aasta õpilaste loeng oma praktikakogemustest

Kolme aasta vältel on suur rõhk iseseisval tööl ning uurimusel. Soovituslik on teha kooli kõrvalt praktikaid ning iseseisvat lisatööd, mis otseselt hindamise alla ei lähe. Toimub ka erinevaid külalisloenguid moetööstusega seotud inimestega, samuti kõik õppejõud on ise pikalt moetööstuses töötanud. Lisaks sellele korraldatakse õppereise nii Londonisse kui ka välisriikidesse.

Berlin Fashion Week, kuid ei saa külastamata jätta ka ajaloolisi vaatamisväärsusi (Kogu FMM kursuse tegemisi saab jälgida Instagramis SIIN!)

Järgmine postitus täpselt nädala pärast! Võtan kokku oma alanud teise semestri esimesed nädalad – räägin täpsemalt tegevustest ja ülesannetest, mis meile antud on, ning mida ma sellest kõigest arvan.

If you found it educating, inspiring or motivating, you can share it with your friends:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *