SEMESTRI ALGUSE KOKKUVÕTE

Teine semester on kestnud 3 nädalat, millest esimene oli suht-koht sissejuhatus algavatesse moodulitesse. Mooduli all pean silmas õppeainet (või kuidas iganes neid Eesti ülikoolides nimetatakse). Meil on paralleelselt 2 (maksimaalselt 3) moodulit – hehee, tere tulemast kunstikooli! Hetkel stilistika (Fashion Styling & Creative Practice) ja kliendikäitumine (Consumer Intelligence). Ehk siis, reaalsuses näeb minu nädal välja selline:

Esmaspäev

Üks kahetunnine stuudio workshop, kus iga nädal on erinev teema ning meie ülesanne on vastavalt etteantud kolmele brändile mõelda ühele brändile kampaania kontseptsioon ning teha moodboard. Eelmine nädal oli teemaks valge särk ning brändideks Zara, Missguided ja Cos.

Zaral põhinev valge särgi stilistika moodboard casual, chic, effortless

Üldiselt toimub töötamine gruppides, nii et iga nädal rollid vahetuvad – üks on stilist, üks modell, 2 assistenti vms. Tookord ma tegin stilistikat üksi ja no veits hirmus oli, sest minu ülesanne oli ka modelli juhendada ja see tunnetus, et mis fotodel toimib ja mis mitte, tuleb alles kogemusega. Väga tänulik tuleb olla meie fotograafidele, kes oskavad valida õigeid nurki, nii et meie kohmakast stilistikast ja juhendamisest ikka midagi vaadatavat lõpuks välja tuleb. Ma näitaks teile muidugi pilte ka, aga mul on nende kättesaamisega kerged tehnilised probleemid, nii et jagan neid nii pea, kui võimalus tekib!

Teisel nädalal oli juba hoooopis lihtsam, sest võtsin modelliks oma sõbranna ning enne pildistamist proovisime erinevaid poose, et tema oleks enesekindlam ja minul oleks lihtsam juhendada ning shoot läks libedalt ja lemmikfotosid on isegi keeruline valida. Teema oli luksus, brändideks Celine, Burberry ja Balenciaga. Mina otsustasin teha Celine, mis osutus parajaks pähkliks, sest just hiljuti läbis see bränd nö uuenduskuuri ja ‘vana’ ning ‘uus’ Celine on niivõrd erinevad. Lõpptulemus muidugi oli positiivne ja kursakatelt saime ka kiidusõnu nii et tundub, et toimis!

Celine moodboard – eesmärk ühendada ‘vana’ ja ‘uue’ Celine’i elemente
Sellel ajal, kui teised grupid pildistavad, on hea katsetada oma ideid

Stilistika workshopid on siiamaani mu absoluutsed lemmikud just selle tõttu, et meil on võimalus oma ideid reaalselt praktiseerida. Külalisõppejõuna juhendab meid silist Sabina Emrit, kes on üdini asjalik ja lahe isiksus.

Sabina võimalus ise ka modellina särada

Teisipäev

Kõige pikem päev nädalas. Hommik algab kahe loenguga, millest esimene on tunniajane stilistika mooduli loeng. Möödunud nädalate teemadeks olid brändi taustauuringu tegemine, visuaalkultuur ja üldised trendid tarbimises. Teine loeng on kahetunnine ja kliendikäitumise mooduli jaoks. Teemadeks samuti tarbijate jaotus, taustauuring, kliendi vajadused ning ostumotivatsioon.

Esimene loeng meeldib mulle rohkem, sest see on seotud stilistika ja üleüldse loominguga. Teine loeng on natuke ‘kuivem’, keskendudes rohkem teooriale.

Kerge puhkepaus loengute vahepeal

Päeva lõpetab kliendikäitumise mooduli seminar, mis toimub suhteliselt väikestes gruppides (u 15 inimest). Esimesel nädalal arutasime artikleid tarbimistrendidest ning sellest, mis suunas moetööstus liigub. Teisel nädalal otsisime statistikat ning reaalseid numbreid, mis nende trendide taga peituvad. Sellel nädalal vaatasime ühte Radari sarnast saadet sotsiaalmeediaturundusest ning arutasime selle aspekte ning ohtusid.

Consumer Intelligence seminar

Neljapäev

Neljapäeviti on mul jällegi ainult üks kahetunnine stilistika seminar. Siiamaani oleme katnud teemad nagu kontseptsiooni loomine, brändianalüüs ja modellide ning toodete leidmine ja laenutamine fotosessioonide jaoks. Selles seminaris me üldiselt alustame moodboardi uue nädala esmaspäevaks ja näitame ning saame tagasisidet käesoleva nädala fotosessooni piltidele.

Fashion Styling & Creative Practice seminar

Reede

Reede pärastlõunal on stuudio workshop, mis keskendub tehnilisele poolele, ehk siis kuidas kasutada stuudio tehnikat ning mis võimalusi sellega on. Saame ka testfotosid teha. Siiamaanion olnud üldine tutvustus ja see nädal rääkisime erinevatest valgustitest.

Fotostuudio, mida saame tundideväliselt ka broneerida ja isiklike projektide või koolitööde tegemiseks kasutada

Sellele järgneb kliendikäitumise tutorial, mis on sarnane seminarile, kuid erineb selle poolest, et meil on rohkem võimalus rääkida. See nädal lugesime moeturu jaotuse kohta ühte akadeemilist artiklit, pidime sealt välja otsima kõige olulisemad punktid ning neid arutama. Nendel sessioonidel on võimalus küsida küsimusi ka hindelise uurimustöö kohta, mis maikuus esitada tuleb.

Selline tunniplaan ongi meil maikuuni välja ja pärast seda on esimene aasta läbi! Järgmises postituses räägin teistest sarnastest erialadest ning ülikoolidest, kus neid õppida saab.

If you found it educating, inspiring or motivating, you can share it with your friends:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *