SEMESTRI KOKKUVÕTE JA LÕPUTÖÖD

Hoiatus: pikk ja emotsionaalne postitus.


Kuhu see aasta kadus?!

No ma ei oskagi kohe kuskilt alustada enam. Nii pikk vahe on sisse jäänud kirjutamises. Aga, minu kooliaasta lõppes reedel ja peaaegu nädal aega olen täiel rinnal oma suvepuhkust ning vabu päevi nautinud. Viskame sõbrannaga ikka pidevalt nalja selle üle, kuidas teised kursused alles hakkavad eksamiteks valmistuma ja meil on aega nii palju üle, et esimese hooga ei oskagi eluga midagi peale hakata. Ja tegelt ka on ikka nii uskumatu, et ma päriselt olengi Inglismaal ja ma päriselt õpingi seda, mis mulle nii suurt naudingut pakub. Oli alles eile ju see päev, kui siia saabusin… oli ju?! Ja see hämming ning nii ülev tänutunne saadab mind endiselt iga päev.

Tegelikult ma tahaks kirja panna oma mõtted teise semestri kohta ning jäädvustada ka tagasisidet iseendale. See ju hobi-blogipidamise eesmärk ongi, jäädvustada oma elu ning huvitavad mõtted. Vähemalt minu jaoks. Ning ma olen nii elevil kõige osas, mis mul siin toimub, et patt oleks seda ainult endateada jätta.

Sellel semestril oli mul ainult 2 õppeainet, millest esimene Fashion Styling & Creative Practice, ja teine Consumer Intelligence. Olen siin varasemalt juba ka jaganud oma mõtteid ning töid stilistika mooduli jaoks, aga nüüd on lõputööd esitatud ja sotid selged. Ma nagu ikka, alustan uurimistöö tegemist enam-vähem sellisel ajal, kui mustand peaks olema juba kirjutatud ja aeg viimistluseks, aga eesti koolist tulnuna töötan ma efektiivsemalt surve all, nii et kõik tähtajad on üksteise otsa topitud ja korraga peab hästi palju pingutama. Nii et mõlemad tööd ma kirjutasin valmis põhimõteliselt viimasel nädalal enne tähtaega. Ja mulle meeldib nii, sest siis ma tunnen ennast hästi efektiivsena ja lihtsam on keskenduda, kui saab mitu päeva järjest sama asja teha. Olen teemasse rohkem süvenenud ja suudan paremini hoomata kogu informatsiooni, milleni minu otsingud viivad.


Consumer Intelligence

Consumer Intelligence nõudis meilt 2500-sõnalist uuringut ühe vabalt valitud generatsiooni kohta, natuke ülevaadet digitaalsete muutuste mõjust tarbijatele ja pisut ka võrdlust ühe teise generatsiooniga. Minu valitud generatsioon oli Y, ehk siis inimesed, kes sündinud ajaperioodil 1980-2000. Vahel määratletakse seda ka 1976-1996, aga you get the point. Ja võrdlesin generatsioon Z-ga ehk nendest järgmise, noorema generatsiooniga. Oli hetki, kus ma no üldseeeee ei viitsinud seda kirjutada ja olin ikka megasegaduses, et mida ma täpselt kirjutama pean, aga nii kui teemasse süvenesin, oli probleem lahendatud. Ja tegelikult on meie tööde puhul see hea, et meile antakse suhteliselt vabad käed. On küll sõnade limiit ja kerge raamistik, mis töös kindlalt olema peab, aga see, kuidas me infot jaotame või millele rohkem keskendume, on suhteliselt enda teha.

Jäin oma tööga täitsa rahule, kuigi jah, ma tean, et ma oleks ka paremini saanud, aga ma andsin endast piisavalt. Üritan siin maha suruda oma perfektsusteni kalduvat ‘mina’ ja pigem saada asjad tehtud, selle asemel, et stressata iga pisidetaili üle.

Killuke Consumer Intelligence lõputööst

Fashion Styling & Creative Practice

Stilistika, mu absoluutselt lemmik õppeaine siiani, lõppes minu jaoks üliedukalt. Pidime vabalt valima brändi, mille põhjal stiliseerida ning luua 5 fotot, mis oleks kooskõlas brändi ning selle tarbijatega. See muidugi eeldab jällegi uurimustööd nii brändi kohta kui ka visuaalkultuuri ja stilistika elementide kohta. Lõpuks pidime esitama 1500-sõnalise portfoolio brändi taustast, oma kontseptsiooni loomisest, proovifotodest ning lõpptulemusest. Viimane samm oli esitleda oma fotosid justkui ‘müüa need brändi esindajale’. Ma selle õppeaine poole peal juba mõtlesin, et ah ei minust stilisti saa, sest need proovisessioonid ei kukkunud välja just nii, et paneks ahhetama. Aga ma teadsin, et oma lõputööle ma pühendan kogu oma hinge ja toodan sellised fotod, mis panevad õppejõud käsi plaksutama. Käsi nad ei plaksutanud, aga õhku ahmisid küll.

Killuke Fashion Styling & Creative Practice lõputööst

Valisin oma brändiks TOM FORD, mis on ultraglamuurne ja super high-end luksus. Teadsin, ka, et see on omamoodi väljakutse, sest kõik peab olema perfektne. Aga minu perfektsionistist ‘mina’ ei kartnud seda ja tõestasin endale, et kui mul on kindel visioon, siis ma saan saavutada enda jaoks ideaalse tulemuse. Ja minu jaoks oligi kõik perfektne. Aga okei, aitab kiidulaulust nüüd.

Tipphetk mu jaoks oli see, kui oma fotosid esitlesin ja kursakad ei saanud alguses arugi, et need minu fotod on, mitte brändi enda poolt varasemalt toodetud kampaaniad. Nagu hallloooo, päriselt ka või? Ja õppejõud veel hiljem ütles, et ma võiks vabalt neid fotosid TOM FORDi tähtsatele ninadele esitleda. My. Life. Was. Complete. Lihtsalt kirjeldamatu tunne on see, kui saad kinnitust sellele, et oled õiges kohas ja teed õiget asja. Mu motivatsiooni-aku pole elus nii laetud olnud.


Tänulik!

Ja ma ikka ei saa üle sellest, et see aasta niivõrd kiiresti möödus. Ainult 2 aastat veel (mis lähevad ka raudselt linnulennul). Aeg tõesti lendab, kui naudid seda, mida teed ja ma ei tea, kas üldse on olemas seda õiget ülikooli tunnet, et õppida on hästi palju ja kõik on väga overwhelming, aga minust läks see kaarega mööda. Oli küll hetki, mida ma ei nautinud üldse ja stressi ning teadmatust, et kas ma teen ikka asju õigesti nii nagu peab või mis värk on, aga ma ütleks, et see oli minimaalne võrreldes sellega, mida mu sõbrad ülikoolis teevad.

Mul on vahepeal keeruline vahet teha ka, millal ma õpin ja millal nö puhkan, sest ma moeuudiseid ja -raamatuid loen niikuinii hea meelega ja kui mingi teema, mis mulle moemaailmas rohkem huvi pakub, kleebib mu terveks päevaks arvutiekraani taha, siis no kes see teeb vahet, on see nüüd õppimine või vaba aja veetmine. See on nagu sama, mida ettevõtjad räägivad, et selleks, et olla edukas, peab see olema sinu elustiil. Sa peab nii sees olema selles teemas, et sa eladki seda reaalsust ja ei kujuta oma elu muudmoodi ette. Ma armastan moemaailma just täpselt nii palju, et see ongi mu elu.

If you found it educating, inspiring or motivating, you can share it with your friends:

elokumel

Leave a Reply

Your email address will not be published.